CFM Moto 650 NK a 650 TR

 

Čínskou značku CFMoto jsme byli dlouho zvyklí spojovat hlavně se skútry a motorkami menších kubatur, ale letos se firma rozhodla expandovat i do vyšší kategorie. Co nabídnou dva nové modely střední třídy, označené jednoduše 650NK a 650TR? 
CFMoto 650NK i TR drží pohromadě trubkový rám, který využívá motor jako nosný prvek. Přední odpružení je vyřešenou klasickou 41mm hydraulickou vidlicí, zadní kyvka je zavěšena na centrálním tlumiči. Sedmnáctipalcová kola shodně obouvají pneumatiky 120/70 vpředu, a 160/60 vzadu.
Obě novinky fabrika vybavila řadovým dvouválcem vlastní výroby, a při zdvihovém objemu 649,3 ccm udává maximální výkon 52 kW v 8 500 ot/min a nejvyšší kroutící moment 62 Nm při 7 000 otáčkách. Motor jednoduché konstrukce, která přispívá k nízké celkové ceně, má v každém válci čtyři ventily, palivem jej krmí elektronické vstřikování, a distribuci výkonu má na starosti šestistupňová převodovka. Stejně jako během navrhování designu naháče 650 NK, tak i při rýsování pohonné jednotky se inženýři pravděpodobně nechali inspirovat konkurenčním modelem Kawasaki ER-6n. 
Právě v segmentu levnějších motorek střední třídy Číňané vidí největší potenciál současného trhu, a vklínit se mezi zavedené značky budou chtít především svojí agresivní cenovou politikou. V Austrálii, kde jsou už oba nové modely CFMoto v prodeji, vychází v přepočtu zhruba na 120 000 českých korun, a podle prvních ohlasů v tamních médiích vykazují čínské motorky solidní kvalitu i jízdní vlastnosti. Informace o tom, kdy se (pokud vůbec) dočkáme prvních kusů v Evropě zatím nejsou k dispozici.
 

 

Fotogalerie: CFM Moto 650 NK a 650 TR